Autor Tekstu
Stanowisko autora.
Streszczenie:
Tak będzie wyglądać wstęp:
Ma on za zadanie wygrać kolejne 60 sekund uwagi…
W internecie każdy z nas chce szybko zyskać pewność, że ma do czynienia z treścią wysokiej jakości. Dlatego tutaj zwięźle przedstawimy sedno, dając odbiorcy ważne powody, aby przewinął stronę w dół i został z nami dłużej.
Spis treści:
Tak, wygląda nagłówek:
Początek tekstu walczy o wywołanie woli przeczytania reszty. Nawet najlepsze teksty tracą czytelników w miarę rozwoju akcji. Dlatego najbardziej imponujące informacje powinny znajdować się tu.
W tej sekcji możesz przedstawić wyróżnioną myśl dla tych, którzy będą tylko skanować tekst wzrokiem.
Początek tekstu walczy o wywołanie woli przeczytania reszty. Nawet najlepsze teksty tracą czytelników w miarę rozwoju akcji. Dlatego najbardziej imponujące informacje powinny znajdować się tu.
Najlepiej rozpocząć od przedstawienia problemu i szybkiego pokazania, że dobrze rozumiemy sytuację, którą czytający stara się rozwiązać. Aby zyskać uwagę musimy też dać gwarancję jego rozwiązania.
“Content Shock” to nazwa występującego dziś zjawiska “przesycenia treściami”. W czasie gdy czytasz ten tekst, do sieci trafi kilkanaście tysięcy artykułów, a do youtube kilka tysięcy godzin nowego video.
Ilość świetnie opracowanych publikacji rośnie wykładniczo. Ale ilość odbiorców i ich zdolność do czytania jest stała
Naszą uwagę w sieci wygrają Ci, którzy rozumieją nas lepiej niż ktokolwiek inny.
W finale dobrze wyglądający tekst posiada trzy cechy.
a) Przejrzysty. Wygląda prosto i zdaje jest łatwo zrozumiały.
b) Przyciągający. Skupia uwagę na sednie. Nie rozprasza.
c) Ergonomiczny. Łatwy w odbiorze, nie męczący wzroku.
Oto sekcja w której możesz coś porównać.
Lub zestawić. Wystarczy wpisać wyniki.
Przykładowe liczba 1:
Wynik numer 2:
Nie używaj długich zdań – długie konstrukcje strasznie męczą. Żadne zdanie nie powinno przekroczyć limitu 150 znaków.
Idealny układ dla sieci brzmi:
Jedno zadanie = jedna myśl.
Stosuj zdania tak krótkie jak to tylko możliwe. Jedna myśl, powinna mieścić się w dwóch akapitach. Mniej ważny powód, by nie kończyć myśli w trzech akapitach.
Zawsze używaj prostego języka. Czytelnik nie powinien zwalniać
tempa czytania nawet podczas czytania zawiłych kwestii.
● Strona czynna jest łatwiej przyswajalna niż bierna.
● Czas teraźniejszy, jest łatwo przyswajalny.
● Twierdzenia pozytywne są najbardziej sugestywne.
Nie wypełniaj tekstu pustą treścią. Lanie wody to zabija uwagę. Upewnij się, że każde zdanie jest w tekście z ważnego powodu.
Wskaźniki, które najlepiej prognozują sukces treści?
Najważniejszy jest oczywiście współczynnik konwersji. Ile osób zrealizowało cel dla, którego stworzyliśmy ten tekst.
Ale sekret ukryty jest w czasie. Jeśli koncntrujesz się na wydłużaniu czasu obcowania z Twoją treścią, konwersja troszczy się o siebie sama.
Nie oznacza to pisz jak najwięcej. Najłatwiej stracić uwagę odbiorcy nudząc
i lejąc wodę. Gdy tracimy uwagę odbiorcy, tracimy wszystko. Game over.